За останні пару років багато аргументів прихильників і противників одного з видів палива істотно змінилися. Спробуємо знайти відповідь при виборі палива в кінці другого десятиліття 21 століття, в століття турбін і прямого вприскування палива.

Стрімке зростання цін на паливо в який раз змусило задуматися українців про зміну автомобіля на більш економічний. І якщо раніше таким рішенням був перехід на дизель або установка ГБО на бензиновий мотор, то сьогодні ситуація стала іншою.

Що змінилося?

Постійне посилення екологічних норм в розвинених країнах змушує конструкторів двигунів внутрішнього згоряння робити мотори все більш нешкідливими та в той же час - економічними.

Про динаміку майже всі забули. А горезвісний «дизельгейт», в ході якого величезний автоконцерн викритий у брехливих показниках отруйних речовин в вихлопних газах, серйозно похитнув позиції популярного і економічного дизеля. Багато компаній тепер просто відмовилися випускати нові моделі автомобілів з дизельними двигунами.

У той же час бензинові та гібридні мотори отримали друге дихання. Але поки вибір є, можна оцінити достоїнства і недоліки обох моторів.

Кінець вже видно

Дизельні двигуни все ще залишаються дуже економічними, хоча тепер не вважаються екологічно чистими. Втім, українському автовласникові цей показник поки що абсолютно не важливий. Важливе інше: дизельні машини все ще дорожче бензинових, їх обслуговування на великих пробігах досить дороге, а вимоги до якості палива - високі.

Екологічні норми зробили експлуатацію дизелів ще трохи дорожчою: в останніх моделях, що відповідають нормам Євро 6, тепер додалася необхідність постійного доливання сечовини - ще однієї рідини, яка коштує грошей. І не забуваємо про досить часту заміну паливного фільтра, інакше їх власників чекають зовсім інші витрати.

Але незважаючи на всі ці додаткові фактори, дизель залишається економічніше бензину відсотків на 30. Витрата в 4-6 літрів на легкових автомобілях і 7-10 на позашляховиках поки ще бензиновим модифікаціям і не снилася. Дизпаливо дешевше бензину. А якщо за мотором стежити, то мільйонний пробіг на ньому давно не здається подвигом. І за це «брудному» дизелю можна пробачити багато.

Менше і складніше

Бензинові мотори з кожним роком стають економічнішими і екологічно чистішими. Найсучасніші вже просто «дихають у потилицю» дизелю по витраті палива, хоча по звуку і динаміці наближаються до нього ж.

Так, нинішні бензинові мотори дуже складні - практично у всіх є турбонаддув, компресор, пряме впорскування палива в циліндри, додатковий електромотор і інші деталі, які ускладнюють їх конструкцію. Які заодно знижують ресурс і надійність такого двигуна. Злі язики кажуть, що пробіг в 150-200 тисяч для таких моторів є фінальним, причому без можливості капремонту.

Об'єми циліндрів у бензинових моторів постійно зменшуються - тепер уже на легковиках В-С-класів на повну силу ставлять 1,0 або 1,2 літрові мотори, а позашляховики або легкові попрестижніше можуть сором'язливо ховати під капотом 1,6 або навіть 1,4 літра. Куди котиться світ?

Так, і ще одне: на сучасні бензинові мотори неможливо або ж дуже складно поставити ГБО - газове обладнання, яке до сих пір дозволяє нашим співвітчизникам навіть при фантастичній ціні на бензин продовжувати їздити на великих позашляховиках.

Що вибрати?

Що робити простому автомобілісту? Він повинен розуміти: майбутнє дизеля визначене, а на сучасному бензиновому моторі довго не поїздиш. Якщо кузов машини покрити «рідким склом», він протримається довше, ніж нинішній бензиновий мотор. Тому навіть неозброєним оком видно, що нас кидають до електромобілізаціі, переходу від ДВС на старий-новий електричний струм. А в перспективі і зовсім виженуть з-за керма. Але це вже тема іншої історії ...