Кілька порад з підбору зимових шин на автомобіль для умов українського клімату.

Середина осені - саме час вибирати зимові шини. Адже в листопаді вже може випасти перший сніг, а по ньому їздити на літній гумі дуже небезпечно.

Для початку визначимося, чи потрібен нам новий комплект зимових шин або ж можна ще сезон поїздити на старих. Для цього сходимо в гараж чи підвал і витягнемо на світло старий комплект покришок. Оцінимо спочатку по залишковій товщині протектора - вже при 3-4 мм покришки пора «списувати». При цьому міряти її необов'язково - в сучасних шинах на 4 мм є індикатор зносу на центральній канавці. Якщо протектор досяг його - шину пора міняти.

Оглянемо шину також за іншими параметрами - наявності «гриж», розтріскувань, ремонтів тощо. Якщо дві з чотирьох шин серйозно пошкоджені візуально і фізично, їх варто замінити. Бажано на аналогічні за моделлю або хоча б того ж виробника і лінійки. А якщо кошти дозволяють - то і оновити весь комплект. При цьому старі шини в більш-менш пристойному стані краще не викидати - на випадок, якщо з однією-двома новими щось трапиться.

Отже, при виборі зимових шин нагадаємо їх класифікацію. Всесезонні обходимо стороною (вони не для українського клімату), моделі для бруду - залишаємо для справжніх позашляховиків. Тому вибираємо між шипованою і нешипованою (фрикційною). Якщо ви живете за містом, де рідко чистять дороги, або ж в гористій місцевості, краще зупинитися на шипованій гумі. При цьому не варто брати моделі, в яких шипи встановлюють вручну - сучасні шиповані шини продаються з уже встановленими на заводі шипами.

Нешипована більше підходить для жителів мегаполісів і південних регіонів країни. Але врахуйте, що фрикційна також поділяється на європейську та скандинавську. Для українських умов краще вибирати скандинавську, яка добре «гребе» сніг. Оскільки європейська розрахована на м'які зими практично без снігу - її властивості найкраще розкриваються для мокрих асфальтових доріг.

Як і для будь-яких товарів, якість шини залежить від бренду і модельного року. Виробники щороку покращують свої товари, а преміум-бренди завжди створюють кращі товари, ніж бюджетні. Більш того, до складу світових шинних концернів найчастіше входить набір брендів. І якщо преміальні завжди створюють нові і найкращі шини, то для бюджетних того ж концерну передають старі розробки дво-трирічної давності. До преміум-шин відносять Nokian, Goodyear, Continental, Bridgestone, Michelin, Pirelli. До середнього цінового сегменту - Barum, Nordman, Matador, Maxus, Nexen, Sava. Самий бюджетний варіант - вітчизняна Rosava і тисячі китайських брендів. Але слід пам'ятати, що виробники останньої категорії просто копіюють протектори відомих фірм, але не проводять випробувань поведінки шин на тестових полігонах. Тому як вони поводяться в реальних умовах, будете перевіряти на власному досвіді. А як поводяться шини преміального і середнього цінового сегмента - можна побачити в свіжих незалежних тестах різних ЗМІ. Вони проводять їх кожні півроку для покришок обох сезонів.

Наостанок нагадаємо, що стан шини багато в чому залежить від її експлуатації та зберігання. Тому не забувайте регулярно, хоча б два рази на місяць або при різкій зміні температури повітря, перевіряти тиск в накачаній шині. А також тримайте шини в чистоті і користуйтеся спеціальною косметикою для автомобільних гумових виробів.