В осінньо-зимовий період мийка машини багатьом здається марною справою. Помив - і в той же або на наступний день вона знову брудна. Так чи варто витрачатися і чи допоможе мийка зберегти кузов машини від іржі?

Звичайно, дивитися на прогноз погоди перед миттям треба не тільки взимку, але і влітку. Хоча і народну прикмету «помив машину - пішов дощ» ніхто не скасувував. Але якщо йти за такою логікою, то можна мити машину раз на рік.

Взимку брудний автомобіль виглядає дуже непривабливо. Білий наліт, «шагрень» від налиплого снігу, полій на колісних арках. Коли сідаєш в неї, одяг брудниться, та й братися за ручку дверей противно. А якщо їздити на брудній машині цілу зиму, то на наступний сезон фарба вже не буде блищати, як раніше.

У той же час є кілька аргументів проти миття машини взимку. Хіміки кажуть, що при мінусових температурах метал не іржавіє, навіть якщо зовні виглядає жахливо. А ось якщо охолоджену машину почати мити гарячим або навіть теплим струменем води, лакофарбовому покриттю це буде не на користь. У ньому можуть з'явитися мікротріщини, а при виїзді авто на мороз вода в них замерзне. Так з'явиться доступ вологи до металу, а там вже і корозія не за горами.

Головний аргумент «за» часту мийку автомобіля взимку - хімічно активні реагенти, якими посипають наші дороги проти обмерзання. Навіть якщо це звичайна сіль, при попаданні на голий метал вона викликає іржу. Адже не на всій машині метал захищений фарбою і лаком: наприклад, радіатори, трубки та інші деталі часто бувають непофарбованими. Бувало, що зимові реагенти роз'їдали радіатори з алюмінієвого сплаву навіть на порівняно нових машинах.

Важливо також, що чиста машина безпечніша. По-перше, брудна «зливається» з навколишнім пейзажем і стає непомітною для оточуючих. По-друге, непрозорі світлові прилади та номерні знаки не дозволяють бачити інших і позначити на дорозі себе.

Таким чином, мити автомобіль взимку потрібно, але краще робити цю процедуру у відлигу, а не при сильному морозі. Адже в мороз буде сильний перепад температур від води, а після миття машина замерзне. Причому не тільки зовні, але і двері, троси, приводи (наприклад, бензобака). Саме тому після зимової мийки автомобіль обов'язково треба просушити. Ідеально - постояти в опалювальному гаражі, але як мінімум - пройтися струменем повітря під тиском.

Щоб зберегти автомобіль в цілості після зими, його кузов треба захистити спеціальним засобом - поліроллю або поліуретановою плівкою. До речі, не так давно на ринку з'явився препарат, який поєднує переваги цих двох видів захисту - «рідке скло». Воно наноситься так само легко, як поліроль, але потім твердне, покриваючи кузов твердою плівкою. Причому якщо звичайний поліроль змивається за кілька мийок, то японське «рідке скло» Willson залишається на машині цілий рік! Автовласники, які користуються цим засобом, миють машину рідше, а їх машини захищені краще.