Очищувати сніг і лід з автомобіля взимку доводиться мало не щоранку. Але якщо робити це неправильно, можна серйозно пошкодити автомобіль.

На щастя, в продажу давно є спеціальні шкребки та щітки для очищення автомобілів тому перед настанням зимового сезону слід оновити ці пристосування. Найбільш зручні - щітки «два в одному» - шкребок і щітка разом (найчастіше шкребок з боку ручки або з'ємний). Якщо автомобіль великий і високий (позашляховик, мікроавтобус), непогано, щоб щітка була телескопічною (з розкладною ручкою). Звичайно, з'ємні і розкладні деталі можуть швидко зламатися, зате вони компактні і не займають багато місця. У той же час довгі нерозбірні щітки часто нікуди прилаштувати в салоні машини. У щітки повинна бути м'яка щетина, ще краще - розсічені кінчики.

Щітку треба купити до зими обов'язково, навіть якщо ваша машина завжди стоїть в гаражі. Адже снігопад може застати автомобіль і на короткій стоянці, а чистити сніг рукавом і зішкребати лід кредитною карткою не дуже зручно. Ще один необхідний аксесуар - лопата. Її треба використовувати не дуже часто, може пару раз за зиму, але і іноді без неї навіть підібратися до машини не можна.

Отже, яка послідовність розчищення автомобіля від снігу? Насамперед треба дістатися до дверей водія. Поки їх не відкриєте, частіше за все не отримаєте доступ до щітки і шкребка. Але якщо машина вся в снігу, є небезпека, що при відкритті дверей він виявиться в салоні. І там розтане прямо на сидінні. Щоб такого не сталося, розчистіть трохи сніг над дверним отвором і з боків. Потім акуратно відкрийте двері водія і з силою захлопніть їх назад. Велика частина снігу, який міг потрапити в салон, впаде на землю. Далі спокійно відкривайте двері і сідайте в салон, закрийте двері і заведіть машину. Увімкніть обдув скла і починайте «танці з бубном», вірніше зі щіткою і шкребком.

Насправді краще рішення для скла та лакофарбового покриття - не чистити сніг і лід зовсім. Адже як би акуратно ви це не робили, поверхня все одно буде дряпатися. І тоді за зиму лобове скло перетвориться в подряпану матову напівпрозору поверхню, яка розсіює фари зустрічних автомобілів. Те саме буде і з фарами. А лак і фарба на кузові автомобіля покриється сіточкою дрібних подряпин, які через один-два сезони доведеться прибирати поліруванням. Інакше машина буде тьмяною і матовою, і зовсім перестане вас радувати навіть після миття.

Тому краще рішення для очищення скла - почекати, поки воно саме розмерзнеться. Але це може зайняти і півгодини, а часу у нас, як завжди немає. Власники автомобілів, що не зекономили і купили машину з підігрівом лобового скла, зараз потирають руки. Але, на жаль, не всі автовиробники пропонують таку опцію навіть за доплату. Непоганий варіант - використовувати розморожувач скла - спеціальний аерозоль, який можна купити в магазинах автотоварів.

У будь-якому випадку починати очищення машини треба не зі скла, а з даху. Зніміть «шапку», щоб вона потім не впала на вікна або на проїжджаючу ззаду машину. Далі пройдіться по периметру засклення - якщо пасажирів немає, вікна задніх дверей можна сильно не чистити. Протріть камери заднього виду, якщо вони є. Далі можна прибирати сніг з капота, багажника і інших частин кузова. Не слід сильно натискати на щітку - щоб не залишати на фарбі видимих подряпин. Намагайтеся змітати сніг в одну сторону. Затверділий сніг і полій з кузова автомобіля краще не знімати - так ви вже серйозно пошкодите фарбу.

Найкраще рішення вберегти машину від подряпин при очищенні снігу - попередньо покрити кузов засобом «рідке скло». На відміну від воску, воно формує на поверхні лакофарбової поверхні тверду плівку, яка бере на себе взаємодію зі снігом і щіткою. Якщо нанести «рідке скло» восени або навіть у розпал зими, покриття вистачить набагато більше, ніж на зиму. І тоді автомобіль після зимівлі не буде подряпаним і тьмяним. А сніг буде змітатися легше, ніж з фарби без покриття.