Протягом 2018 року всі податки на ввезення електромобілів в Україну скасовано. Цим варто скористатися, адже велика ймовірність того, що доброта парламентаріїв закінчиться вже в цьому році.

При ввезенні звичайного автомобіля в Україні треба заплатити цілий ряд податків - так зване «розмитнення». Це ввізне мито, яке становить від 2 до 10% від вартості машини за кордоном, акциз (залежить від об'єму двигуна і може сягати від сотень до декількох тисяч євро), а також ПДВ - податок на додану вартість, що сплачується з усієї ціни машини в розмірі 20%.

Крім того, існує ще платіж за саму процедуру розмитнення, який треба заплатити так званому митному брокеру. Залежно від регіону та жадібності останнього сума досягає 300-800 доларів.

При ввезенні автомобіля з електроприводом протягом 2018 року всі платежі по «розмитненню» дорівнюють нулю, а плата брокеру (він все одно потрібен) мінімальна. Важливо, що це повинен бути «чистий» електромобіль, а не гібрид, інакше пільга по податках не діятиме.

Світова автомобільна промисловість поки випускає не так багато моделей електромобілів, як з двигунами внутрішнього згоряння. Тільки у американської Tesla весь модельний ряд електричний, інші ж автовиробники випускають одну-дві моделі з електроприводом. Найбільш популярна електрична модель в світі і Україні - Nissan Leaf, в Європі - Renault ZOE.

Привести електромобіль з Європи досить складно, хоч географічно цей регіон і найближче до України. Справа в тому, що електромобілі в багатьох країнах Європи продаються без головного компонента - тягової батареї, яка видається власнику в лізинг. Тобто машина може бути у володінні людини, а батарея належати лізинговій компанії. А купувати електромобіль без батареї сенсу немає. Втім, є країни, в яких така практика малорозповсюджена. З них і везуть електромобілі в Україну.

Головним постачальником електромобілів в Україну є США. По-перше, їх там дуже багато (з огляду на величезну ємність американського ринку), а по-друге, вони ще й дешевше, ніж в Європі. Та й тягова батарея «йде в комплекті». Купити електромобіль в США може практично кожен бажаючий - в основному це роблять на аукціонах. Старі цілі автомобілі від американських дилерів купують на аукціоні Manheim, повалені після ДТП або «потопельники» - на страхових аукціонах Copart або IAAI. Биті моделі набагато дешевше цілих, і саме їх везуть з США найчастіше. Втім, при купівлі електромобілів на аукціонах є багато «підводних каменів», які треба обов'язково враховувати. Інакше покупка може виявитися дуже невигідною. Наприклад, купувати електричного «потопельника» не варто категорично.

Найпростіший і найнадійніший варіант при купівлі електромобіля в Україні - звернутися в компанію, яка займається привезенням цих автомобілів професійно. Так, вона заробить на вас кілька сотень доларів, але це набагато краще, ніж провозитися з покупкою і доставкою машини півроку і в підсумку отримати зовсім не те, на що розраховував. Наприклад, доставкою Tesla з Європи займається Tesla Club Ukraine, а машин з США - CarsFromWest Україна. Знаючи всі нюанси вибору і логістики, вони підбирають автомобілі «під клієнта» і привозять машину «під ключ». Тобто віддають в Україні новому власнику автомобіль з усіма документами, які необхідні для встановлення його на облік в Сервісному центрі. При цьому власник електромобіля економить масу нервів і свого робочого часу, який цінується набагато дорожче декількох зекономлених сотень доларів. Їх можна витратити «на красу» - наприклад, обробити свій електромобіль «рідким склом» Willson. І тоді він буде просто неперевершеним!