Сильні зливи в Україні зробили з багатьох вулиць і доріг справжні «моря». Як їх проїжджати автомобілем, щоб не заглухнути прямо посеред такої водойми?

Якщо ви побачили перед собою замість асфальту залитий водою простір, відразу ж зупиніться. Така калюжа таїть в собі безліч небезпек, які можуть потягнути за собою дуже важкі і дорогі для гаманця наслідки. Адже під товщею води ми не бачимо її глибини, прихованих ям і гострих сторонніх предметів. Всі ці «невидимки» запросто можуть пошкодити автомобіль.

Залиту дощем «водойму» замість дороги найкраще об'їхати. Але якщо обхідних шляхів немає, перед штурмом варто зробити розвідку. Для цього можна постояти пару хвилин і поспостерігати, як проїжджають мега-калюжу інші автомобілі. Якщо схожі по класу машини проїхали і не зупинилися - можна ризикнути і вам, намагаючись проїхати за схожою траєкторією.

Якщо ж дорога безлюдна, доведеться вийти з машини і перевірити глибину затоплення. Так, мокрі ноги і голова вам забезпечені, але коли машина зупиниться посеред цього «океану», вони все одно виявляться такими ж. Палицею виміряйте глибину затоплення на вашій майбутній траєкторії руху і засічіть на ній максимальну глибину. Як правило, безпечна для вашого автомобіля висота броду, який він може подолати - до рівня фар. Звичайно, якщо у вас не позашляховик зі шноркелем.

Саме на висоті фар у більшості автомобілів знаходиться повітрозабірник. Якщо в нього хлине вода, автомобілю загрожує «нокдаун» - повна зупинка через гідроудар двигуна. У цьому випадку машину доведеться забирати на евакуаторі, а грошей на її відновлення піде дуже багато.

При проїзді глибокої калюжі вода може зайти в салон і намочити оббивку, а також шумоізоляційні матеріали. Крім того, є великий ризик намокання електроприладів і електроланцюгів. Так ви отримаєте справжнього «потопельника» - така машина буде мати затхлий запах, який практично неможливо вивести. А найнеприємніше - «глюки» в електроніці, які не можна спрогнозувати або усунути повністю.

Ще одна небезпека при проїзді глибокої калюжі - потрапляння води в вихлопну трубу. Це не так страшно, як гідроудар, але неприємні наслідки можуть бути. Тому проїжджати калюжу треба «на газу», постаратися не заглухнути.

Для лакофарбового покриття небезпек проїзду калюж практично немає, адже машина регулярно потрапляє під опади. А якщо кузов оброблений «рідким склом», то вода йому взагалі не страшна, адже такий засіб надійно покриває поверхню і має водовідштовхувальну властивість.

Якщо ж автомобіль все-таки не зміг подолати водну перешкоду і зупинився, врятувати його допоможуть швидкі і правильні дії. По-перше, відразу відключіть клеми акумулятора - поки волога не замкнула будь-які електричні ланцюги і датчики. По-друге, як можна швидше виштовхайте машину з води. Чим довше вона стоїть в ній, тим гірше будуть наслідки. А після цього відразу ж евакуюйте автомобіль в закрите приміщення. Там по максимуму розберіть салон і починайте сушити. Найкращим варіантом буде її перебування в сушильній камері, яка використовується при фарбуванні автомобіля. Пару годин з відкритими дверима (але без напруги в електромережі) при температурі 60-70 градусів допоможуть максимально висушити автомобіль і зведуть до мінімуму негативні наслідки. Також непогано було б продути стисненим повітрям приховані порожнини. Після сушіння змініть всі експлуатаційні рідини, включаючи масла і антифризи. Незайвим також буде оновити антикорозійне покриття і нанести на кузов поліроль «рідке скло».