У вас є «особливий» автомобіль для виїзду «на люди» або ретро-машина? Навряд чи ви будете його експлуатувати взимку. Щоб за холодну пору року з машиною нічого не сталося, її треба не просто поставити в гараж. Потрібно ще правильно законсервувати вашого улюбленця.

Початок зими - найправильніший час, щоб підготувати автомобіль до тривалого зберігання. Перше, що необхідно зробити - ретельно вимити. Причому не тільки зовні, але і днище, добре почистити й пропилососити салон, викинути з нього непотрібні речі. Але робити це треба в сухий і погожий день, щоб машина висохла після миття. Ставити автомобіль на зберігання мокрим - значить практично попрощатися з ним. Корозія з'їсть кузов за пару місяців. Висушити автомобіль можна і на вулиці, і в гаражі, залишивши його відкритим на пару годин. І взагалі, законсервувати машину взимку можна тільки в капітальному, добре провітрюваному гаражі або паркінгу. Залізний гараж або брезент на автомобілі не збережуть, а угроблять "залізного коня".

Після того, як машина висохне, на кузов необхідно нанести захисне покриття. Це може бути і звичайна поліроль, але найкраще покрити японським «рідким склом». На відміну від інших засобів, воно протягом кількох днів кристалізується практично до твердої речовини (тому й назва - «скло»). Воно захистить кузов автомобіля від корозії, додасть лакофарбовому покриттю глибокого благородного блиску. А головне - навесні, коли ви захочете вивести свою «ластівку» в люди, не треба буде нічого робити, тільки змахнути м'якою ганчіркою пил з кузова автомобіля. Він буде виглядати як новий.

Наступний етап консервації машини - обробка гумових ущільнювачів силіконом, хромованих деталей - моторним мастилом. Слід від'єднати акумулятор - інакше за зиму він повністю розрядиться. Якщо є можливість, його краще поставити в тепле місце, а ближче до весни - повністю зарядити. Фахівці також рекомендують в вихлопну трубу і повітрозабірник покласти промасленого ганчір'я - щоб туди не потрапляла волога. Всі рідини, які можуть замерзнути, треба злити. Ручник затягувати не варто - трос може розтягнутися, а колодки - приржавіти.

Зберігати автомобіль краще з повним баком, особливо якщо він металевий. Інакше через наявність конденсату він може заіржавіти, а паливо буде розведене водою.

Що стосується ходової та коліс, то у фахівців з цього приводу різні думки. Одні кажуть, що колеса треба зняти, а машину поставити на дерев'яні блоки, щоб розвантажити підвіску. Інші не радять цього робити, оскільки в цьому положенні можуть заіржавіти штоки амортизаторів. Також думки розходяться щодо консервації двигуна та ослаблення ременів. У будь-якому випадку, дані маніпуляції не варто робити, якщо машина буде стояти тільки зиму - тобто пару місяців. А ось якщо її поставили більш, ніж на півроку - тоді вже приймайте більш серйозні заходи.

І головне: навідуйтеся до свого автомобіля якщо не щотижня, то хоча б раз на місяць. Він, може, і не занудьгує, але вам буде спокійніше, що «зимовка» проходить в ідеальних умовах.